מאקרו טכנולוגי
סאטורו איווטה: המנכ"ל שנשאר גיימר עד הסוף
מנכ"ל נינטנדו שנפטר השבוע מסרטן זכר תמיד את השחקנים הפשוטים. הוא האמין שיש דברים חשובים יותר מגרפיקה, הוביל את פיתוח ה-Wii ומותו הציף את הרשת בגילויי צער. קווים לדמותו
נכון, לא מעט מבכירי חברות המשחקים הגיעו מתוך עולם הגיימינג, אבל גם לפי הקריטריונים האלו איווטה היה מיוחד.
הוא החל לתכנת משחקים עוד בתיכון ולקח חלק ביצירת כמה מהכותרים הידועים בעולם, כמו סופר מריו, פוקימון וקירבי, עוד לפני שהצטרף רשמית לנינטנדו בשנת 2000. בתוך שנתיים הוא קודם לנשיא החברה, אבל גם בתפקידו הניהולי היה מעורב ישירות בפיתוח משחקים.
בתקופה שבה התעשייה רדפה אחרי המנועים הגרפיים המתקדמים ביותר, והפלייסטיישן נלחם ראש בראש מול האקסבוקס על הגיימרים הכבדים, איווטה העז להגיד שגרפיקה אינה הדבר הכי חשוב. "זו רק דרך אחת לשפר משחקים. אנחנו צריכים למצוא עוד דרכים", הסביר. תפיסה זו הובילה אותו לפתח קונסולות ייחודיות: Wii
המצליחה, שפנתה לכל המשפחה והפכה את התנועה הפיזית למקור הנאה ממשחקים, וגם 3DS, הראשונה עם מסך תלת ממד (שהצליחה קצת פחות).
מאז הפך איווטה לנוכח-נפקד בשל מחלתו, החלה נינטנדו לאבד כיוון ולפגר מאחורי מיקרוסופט וסוני. לפי שעה נינטנדו טרם מינתה מחליף לאיווטה, ומי שיעשה זאת יצטרך לזכור את השחקנים הפשוטים כדי להמשיך את מורשתו ולשמור על נינטדו במשחק.