נתוני הצפייה מצביעים: והזוכה היא נטפליקס
נתוני נטפליקס בחודשים הראשונים של המשבר שברו את כל הציפיות. 16 מיליון מנויים חדשים הפכו מגדל נמרים מוזר אחד לגיבור של התקופה
נתוני הצפייה בנטפליקס שהתפרסמו אתמול בנוגע לרבעון הראשון של 2020 - החודשים שבהם פרצה מגפת הקורונה וריתקה מיליארדים בעולם לביתם - עלו על כל ציפיות האנליסטים. השירות קבע שיא של 16 מיליון מנויים חדשים - 2.3 מיליון בארצות הברית וקנדה ועוד 13.5 מיליון ברחבי העולם - מה ששם אותה בראש שירותי התוכן עם 182 מיליון צופים. יותר משליש מהם, 64 מיליון, צפו ב”טייגר קינג”.
- נטפליקס: עלייה באחוזי הצפייה ובמספר המנויים. אז מדוע החברה כה מוטרדת?
- חרדית לגורלה: על המיני סדרה "המורדת"
- בזכות הקורונה: מספר המצטרפים החדשים לנטפליקס שבר שיאים
בעתיד, כאשר יחקרו את התקופה הזאת של סגר עולמי בעקבות הקורונה, ינסו להבין מדוע הסדרה הנצפית ביותר באותם ימים היתה דוקו על בעל גן חיות פרטי, שגידל להנאתו נמרים, אריות וחתולי בר שונים, ועל הדרך הסתבך בפשע גדול שבגללו הוא יושב בכלא. הסדרה “טייגר קינג” שומטת הלסתות, על כל מה שהוא ביזארי ומעוות בארצות הברית, יכולה, אם מתעקשים, לספק הסבר פוליטי לסוד המשיכה אליה; לגיבור שלה, ג’ו אקזוטיק, היו גם שאיפות בתחום הזה; אולי זה כי הצופים רצו לראות מציאות עוד יותר מוזרה מזו שהם עצמם נקלעו אליה; ואפשר יהיה להסתפק בהסבר של צורך באסקפיזם מבדר.
הסדרה, שנהפכה לתופעה בתרבות הפופולרית, גרמה לנטפליקס להוסיף עוד פרק בונוס, לסדרה שכבר הסתיימה, דבר נדיר ביותר: זה מין אפטר־שואו עם ג’ואל מקהייל (שגם הקומדיה המעולה “קומיוניטי” איתו, מלפני כעשור, עלתה על כל עונותיה בשירות). בפרק מראיין מקהייל את כל גיבורי הסדרה הדוקומנטרית, כמו מנחה בפרק סיכום של סדרת ריאליטי. מאחר שאירוניה היא מרכיב חשוב בסדרת הדוקו הזאת, הגיבור שלה, שכל מה שהוא רצה בחיים זה להתפרסם, אמנם זוכה בפרסום אדיר, אבל לא יכול לקטוף את פירותיו, כי הוא כאמור נתון כרגע במאסר.
אבל ההצלחה של הסדרה לא מלמדת בהכרח על טעמו של הקהל. הסדרות והסרטים הנצפים האחרים של השירות אינם בעלי מכנה משותף בולט: יותר מ־25 מיליון איש צפו בעונה השלישית של “אוזארק”, דרמת פשע משפחתית אפלה ואינטנסיבית עם לורה ליני, ג’ייסון בייטמן וג’וליה גארנר המגלמת את רות לאנגמור, אחת הדמויות המעניינות והייחודיות בטלוויזיה כעת. ואילו ב”אהבה היא עיוורת”, סדרת ריאליטי בתחום הדייטינג המזכירה את “אהבה ממבט ראשון”, ממחוזות הטראש, צפו 30 מיליון מנויים. הרבה מעליהן נמצא סרט האקשן הקומי עם מארק וולברג, “הצדק על פי ספנסר”, שעלה בתחילת מרץ. הוא נצפה עד עתה ב־85 מיליון משקי בית.
לא רק סדרות וסרטים דוברי אנגלית זוכים לצפייה אדירה, שירות הסטרימינג יודע גם להעריך לפי הנתונים שבידיו כי בעונה החדשה של “בית הנייר”, סדרת המתח־שודים הספרדית, יצפו עד סוף אפריל 65 מיליון איש.
ובמה יצפו 16 מיליון המנויים החדשים שהצטרפו לנטפליקס בקרוב? בחודש מאי צפויים לעלות הקומדיה החדשה עם סטיב קארל “ספייס פורס” שקארל (כוכב “המשרד”) יצר יחד עם גרג דניאלס, וכן BlackAF#, סיטקום של אחד היוצרים המצליחים בתחום בשנים האחרונות קניה באריס (“שחור כזה”). עוד יקדמו את הריאליטי בבגדי ים “Too Hot To Handle”. וכבר מדברים רבות על הסדרה החדשה של ריאן מרפי (“אימה אמריקאית”, “גלי”) ששמה “הוליווד” ועל הסרט של כריס הנסוורת “Extraction”. אף שגם ההפקות של נטפליקס נעצרו בגלל הקורונה, השירות, שתמיד עבד יותר על כמות מעל איכות, מחזיק בספרייה אדירה של סדרות וסרטים, ולא נראה כי יסבול ממחסור בקרוב.