$
משחקים

מלחמת הסיפורים: האם הגיימרים הכבדים מחפשים עלילה מושקעת?

מפתחת משחק רשת המתבסס על סטאר וורס שופכת מאות מיליוני דולרים על העלילה. אבל לא בטוח שהשחקנים מוכנים להניח את החרב

הראל עילם 12:1328.09.11

חברת Bioware הכריזה השבוע כי משחק הרשת ההמוני המיוחל, Star Wars: The Old Republic, צפוי לצאת בדיוק לפני תקופת החגים האמריקאית (20 בדצמבר בצפון אמריקה, 22 באירופה). בעוד גיימרים מכל העולם מצפים בשקיקה ליציאת המשחק, בכירים בתעשיית המשחקים מחכים לתשובה לשאלה חשובה במיוחד: האם הפרויקט השאפתני, הגדול והיקר ביותר אי פעם בתחום יוכיח את עצמו?

 

אלקטרוניק ארטס, הבעלים של Bioware, לא חשפה את מחיר הפרויקט, אבל על פי הערכות הוא צפוי לעמוד על סכום אסטרונומי שנע בין 200 ל-300 מיליון דולר. לשם השוואה, עלות הפיתוח של Grand Theft Auto 4 ו-World of Warcraft, המשחקים היקרים ביותר עד כה, נעה סביב 100 מיליון דולר כל אחד.

 

משחקי רשת, במיוחד בזכות ההצלחה המטאורית של וורלד אוף וורקראפט, הפכו לחלק מהותי מעולם הגיימינג. הדבר לא מפתיע, בהתחשב בכך שהלהיט מבית בליזארד הכניס עד היום למעלה מ-10 מיליארד דולר. מצד שני, התעשייה לא הצליחה לייצר לו מתחרה ראוי, ורוב משחקי הרשת עד היום היוו רק חיקוי חיוור שלו.

 

Bioware מקווה להצליח היכן שאחרים נכשלו על ידי התמקדות באלמנט אחד – הסיפור. לטובת כך היא השקיעה מאות מיליוני דולרים בהקמת פרויקט הדיבוב הגדול בהיסטוריה, הכולל אלף שחקני קול ולמעלה מ-4,000 שעות של אודיו. היא גם גייסה את הניסיון הרב שלה בכתיבת סיפורים למשחקי תפקידים, ויצרה קו עלילה נפרד ועשיר לכל אחד משמונת המקצועות השונים במשחק.

 

 

מפתחת המשחק לקחה על עצמה סיכון רציני: האם עלילה, המיועדת לשחקן יחיד, יכולה להשתלב בתוך משחק רשת? האם בכלל תעשיית המשחקים וקהילת הגיימרים מונעים ממקום של עלילה ותוכן, או או דווקא מעדיפים את הפן המשחקי? מספר רב של משחקי רשת, בהם Guild Wars 2 העתידי, ממתינים כעת לראות האם הניסוי הגדול יצליח - או שרצף ההצלחות המסחריות של Bioware, שכלל בין היתר את הסדרות Neverwinter Nights ו-Mass Effect, יגיע לקיצו בכשלון מהדהד.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x