מיקרוסופט מעודדת פיתוח של משחקים עצמאיים לאקסבוקס
מפתחת קונסולת המשחקים העתידית ה-Xbox One הודיעה כי תאפשר למפתחי משחקים להפיץ את משחקיהם לקונסולה בצורה עצמאית - ללא צורך בחברות הפצה. מדובר בשינוי מהותי בתעשייה
- מאבדת את השטח: מדוע כשלה מיקרוסופט בזירת הטאבלטים?
- למה נוקיה לא עברה לאנדרואיד כמו כולן?
- בית המשפט של ה-NSA ונבואת הזעם של מאיר אריאל
"החזון שלנו הוא שכל אחד יוכל להיות יוצר, שכל קונסולה תוכל לשמש לפיתוח, שכל משחק וחווייה יוכלו לנצל את היתרונות של אקסבוקס One ואקסבוקס לייב. המשמעות של זה היא פרסום עצמי וחשיפה באקסבוקס לייב", נמסר מהחברה, בהמשך לפרסום של אתר Game Informer. מיקרוסופט הבטיחה כי תחשוף פרטים נוספים על היוזמה בתערוכת Gamescom בחודש אוגוסט.
על פי החברה, לא יוטלו מגבלות כלשהן על סוג והיקף המשחקים שאפשר יהיה להפיץ בפיתוח עצמאי, כשכוונת החברה היא לאפשר ולעודד גישה לכל מרכיבי המערכת כגון קינקט, שרותי הענן של החברה וטכנולוגיית Smartglass לחיבור בין הקונוסולה לטאבלט או לסמארטפון, במטרה לתמרץ יצירתיות. אופן חלוקת ההכנסות בין מיקרוסופט למפתחים עדיין לא נקבע סופית, אבל על פי Game Informer הוא צפוי לעמוד על 50% לכל צד.
עצמאות מול סוני
גם הצעד הנוכחי מהווה יישור קו עם המדיניות המשחקים הפתוחה יותר של סוני, במטרה לחזק את העמדה של אקסבוקס ONE מול פלייסטיישן 4, שזוכה לעת עתה לתמיכת רוב הקהילה. בהשקת הפלייסטיישן 4 בכנס E3 בחודש שעבר הקדישה סוני תשומת לב רבה לנושא המפתחים העצמאיים ונתנה לכמה מהבולטים שבהם במה מרכזית כחלק מההשקה.
מאז E3, מיקרוסופט הודיעה על מספר שינויים במדיניות שלה והשוותה אותה לזו של סוני, ביניהם הסרת המגבלה האזורית, הסרת המגבלה להעברת משחקים בין שחקנים, הסרת החיבור הקבוע לאינטרנט, ועוד. עם זאת, החברה עדיין לא הצליחה להתאושש מהנזק התדמיתי.
מיקרוסופט הייתה החברה הראשונה שאפשרה למפתחים להפיץ בעצמם את משחקיהם, דרך חנות משחקי הארקייד שלה. אבל לאחרונה מערכת היחסים של החברה עם מפתחי המשחקים הפכה לבעייתית, כאשר מגבלות חדשות, כגון התערבות בלוחות הזמנים של פרסום המשחקים, עוררו את זעמם של מפתחים רבים, במיוחד במהלך החודשים האחרונים.