$
חדשות טכנולוגיה

ציפורים נופלות: רוביו איבדה חצי מרווחיה ב-2013

דו"ח שנתי שפרסמה מפתחת משחקי אנגרי בירדס מציג צניחה דרמטית ברווחים על אף ששיעור ההכנסות שלה נשאר כשהיה. ניתן לראות שרוביו מיצתה את פוטנציאל הצמיחה של המותג בתחום משחקי המובייל

עומר כביר 14:2729.04.14
רווחי חברת רוביו (Rovio) הפינית, מפתחת סדרת משחקי המובייל הפופולרית אנגרי בירדס הצטמקו ב-2013 ביותר ממחצית, למרות שלא נרשם שינוי משמעותי בהכנסותיה - כך לפי נתונים שפרסמה אתמול החברה.
הכנסות רוביו ב-2013 הסתכמו ב-156 מיליון יורו, עלייה של 2.5% בלבד לעומת 2012, אז עמדו הכנסות החברה על 152.2 מיליון יורו. מדובר בעצירה כמעט מוחלטת של הצמיחה המרשימה בהכנסות ממנה נהנתה החברה בשנים קודמות. ההכנסות ב-2012 ייצגו עלייה של 101.3% לעומת הכנסות 2011 שעמדו על 75.6 מיליון יורו, שבתורן היוו עלייה עצומה של 1,063.1% לעומת הכנסות של 6.5 מיליון יורו ב-2010.

 

צעצועי אנגרי בירדס, מקור רווח נוסף של החברה צעצועי אנגרי בירדס, מקור רווח נוסף של החברה צילום: אי פי אי

 

אבל מטרידה יותר הייתה הצניחה החדה של 51.5% ברווח הנקי מ-55.5 מיליון יורו ב-2012 ל-26.9 מיליון יורו בלבד ב-2013. מדובר בהיפוך מגמה קיצוני לעומת גידול של 56.8% ברווחים בין 2011 ל-2012. הרווחים ב-2011, שעמדו הי 35.4 מיליון יורו, היו למעשה גבוהים מרווחי רוביו השנה וייצגו עלייה של 1080% ברווחים לעומת 3 מיליון הדולר שהרוויחה רוביו ב-2010. הרווח התפעולי של החברה הצטמק גם הוא וירד ב-52.5% ל-36.5 מיליון דולר.

 

"אחרי שלוש שנים של צמיחה חזקה, 2013 הייתה שנייה של הנחת יסודות", אמר סמנכ"ל הכספים של רוביו, הרקו סוינינן, בהודעה לעיתונות. “השקענו בתחומי פעילות חדשים, כמו אנימציה והפצת וידאו, פיתחנו מודלים עסקיים חדשים במשחקים וייצבנו את מקומנו החזק בשוק רישוי המוצרים. עם השקעות אלו אנו נערכים לעתיד של צמיחה בשווקים".

 

יוצאים אל מחוץ לסמארטפון

 

נתוני ההכנסות מלמדים שרוביו מיצתה, פחות או יותר, את פוטנציאל הצמיחה שלה בתחום משחקי המובייל. משחקי החברה עדיין פופולריים ומכניסים לכיסה סכומים נאים, אבל השימוש בהם כבר לא גדל בהיקפי ענק. לכך יש גם להוסיף חשש קבוע שהפופולריות של משחקי רוביו תצנח, אם כי החברה הצליחה עד עתה להפגין יצירתיות וגיוון עם משחקים ממותגים כמו אנגרי בירדס Star Wars או כאלו בעלי אופי שונה לחלוטין שעושים שימוש באותן דמויות פופולריות כמו משחק המרוצים אנגרי בירדס GO.

 

 

אנגרי בירדס GO אנגרי בירדס GO

 

לאור זאת, השקיעה החברה במהלך 2013 משאבים ניכרים בכניסה לתחומי פעילות חדשים, כאלו שיאפשרו לה להרחיב את פורטפוליו המוצרים שלה ולצמוח גם במקרה של קיפאון או ירידה בהכנסות ממשחקי המובייל שלה. אלו כללו הקמת אולפן אנימציה הוליוודי, שעובד בימים אלו על סרט אנגרי בירדס באורך מלא שעתיד לצאת למסכים ב-2016. כן הקימה החברה אולפן אנימציה מקומי בפינלנד, שיצר כבר 42 סרטוני אנימציה קצרים שלדברי החברה זכו ל-2 מיליארד צפיות באתר הייעודי שהקימה, ToonsTV.

 

פעילויות נוספות של החברה כללות השקפת פלטפורמת פרסום והפצת משחקים, שהייתה בסיס להשקת שלושה משחקים של מפתחי צד ג', פתיחת שישה מתקנים מבוססי אנגרי בירדס בפרקי שעשועים ברחבי העולם ופרסום יותר מ-100 כותרים ב-30 שפות וב-40 מדינות באמצעות הוצאות הספרים Rovio Books.

 

"משחקי אנגרי בירדס הורדו יותר מ-2 מיליארד פעמים והפכו למותג בעל מספר ההורדות הגבוה ביותר אי פעם", אמר מנכ"ל החברה, מיקאל הד. “אנחנו יוצרים עסק ארוך טווח, ומאמינים שאסטרטגיית הבידור שלנו תחזק את עמדתו של רוביו כאחד המותגים האהובים בעולם".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x