בדיקת כלכליסט
Destiny: היה כיף - ואז עברו כמה שעות
המשחק החדש, שהוא היקר בהיסטוריה, אמנם כולל גרפיקה מרשימה וחוויית קרב כיפית, אבל מתחיל לחזור על עצמו במהירות. תוך זמן קצר שמנו לב שהאויבים נהיים צפויים, המשימות משעממות וקשה לצרף אליהן שחקנים נוספים
Destiny הוא משחק פעולה בגוף ראשון שבו אתם יכולים לצאת למשימות עם חבריכם ועם הזמן לשפר את הדמות שלכם באמצעות השגת ציוד מתקדם ורכישת יכולות חדשות. מבחינת המפתחת באנג'י, זהו רעיון חדשני שזכה לתואר המפוצץ Shared World Shooter - שניצב במרכזו של משחק שפיתוחו עלה חצי מיליארד דולר.
מבחינת הגיימרים, זה נשמע כמו עוד משחק רשת המוני. מחלוקת סמנטית וקצת קטנונית, אבל דוגמה טובה לפער בין ציפיות היצרנית לתגובת הקהל.
אקשן הוא שם המשחק
השחקן מגלם שומר (Guardian), אדם שמת לפני מאות שנים, מוחזר לחיים וצריך לשרוד. משימה קצרה תלמד אתכם את יסודות המשחק, תעמיד אתכם מול שרשרת אויבים ובוס אחד ולבסוף תשלח אתכם בספינת חלל למקום הבטוח היחיד בכדור הארץ, המכונה "העיר". זהו מקום המפגש החברתי שבו תכירו שומרים אחרים, תרכשו ציוד ותצאו למשימות.
כמשחק פעולה, Destiny מהנה במיוחד - לפחות בהתחלה. באנג'י, שפיתחה גם את סדרת Halo המוצלחת, יודעת ליצור משחקי פעולה כמעט מושלמים עם גרפיקה שהיא לא פחות ממשובחת. הקרבות דורשים לא מעט מיומנות, מחשבה וטקטיקה וגם הפשוטים שבהם מוצלחים במיוחד.
ואז עוברות כמה שעות ואנחנו מגלים שאין כמעט יעדים מיוחדים להשלים, שרוב הבוסים דורשים טקטיקות דומות ושהאינטליגנציה המלאכותית של החייזרים שבהם אתם נלחמים אמנם לא רעה, אבל גם לא מגוונת. בסוף כל משימה אתם תקבלו מעט מאוד ציוד, כלי נשק, בונוסים או כוחות מיוחדים תמורת ההשקעה שלכם.
רוצה לשחק עם חברים? לך חפש
הבעיה הכי גדולה של Destiny היא ההרגשה שמדובר במשחק פעולה שעליו הודבקו באופן מלאכותי אלמנטים מקוונים. אין דרך לבנות רשימת אנשי קשר, להצטרף לגילדות או אפילו למצוא שחקנים שמעוניינים לצאת איתכם למשימה מסוימת. לפעמים תראו שחקנים אחרים בעולם המשחק ואז תצאו למשימה, אבל אין דרך יעילה לחפש אותם.
תכנים כמו קרבות המוניים מול שחקנים אחרים או משימות קבוצתיות מורכבות פשוט פזורים ברחבי המשחק, מחכים לשחקן שיגלה אותם ולא ממש זוכים להסברים שיכינו אותו לקראתם. אפילו חלקים נכבדים מסיפור הרקע מופיעים בצורת קלפים שהשחקן אוסף על המפה ואז צריך לקרוא באתר של באנג'י. יחסית למשחק שהושקעו בו חצי מיליארד דולר, ניתן היה לצפות שהוא יגיע לשוק אפוי יותר.
משחקי רשת המוניים בנויים כדי לאפשר לשחקנים לגלות חברים, אנשי קשר וקהילות, לרגש אותם כל הזמן עם תכנים חדשים, ולשכנע אותם לחזור למשחק עם ההבטחה של ציוד מתקדם וכוחות חזקים יותר. Destiny אינו מספק את זה, והתוצאה היא משחק ארוך מדי, אטי וחד גוני.