100 מיליון דולר ממיליון תורמים: משחק מחשב שובר שיאי מימון המונים
שלוש שנים וסכום גיוס אסטרונומי, אבל סטאר סיטיזן נמצא עדיין בשלבי פיתוח. יש שטוענים אפילו שמדובר במבצע עוקץ מתוחכם
- מחכים למלחמה הבאה: הגיימרים מאוכזבים מ-Paragon
- שישה משחקי VR שתתמכרו להם ב-2016, ואחד שאפשר להוריד כבר עכשיו
- יוצרי הרשת כבר לא מסתפקים בלייק
קמפיין גיוס ההמונים המקורי של סטאר סיטיזן, שפעל דרך קיקסטארטר ואתר החברה, גייס בנובמבר 2012 למעלה מ-6 מיליון דולר בתוך כחודש ימים. החברה בחרה להמשיך ולגייס כספים דרך האתר שלה במתכונת לא שגרתית – משתמשים יכולים לרכוש בכסף אמיתי את הספינות הדיגיטליות שהם מתכוונים לשחק בהן במשחק כדרך לתמוך בפיתוח המתמשך של סטאר סיטיזן.
רוברטס אמר בראיון ל"כלכליסט" בקיץ 2013 שהוא מעולם לא צפה את ההצלחה של המודל הזה, שאפשר לו לממן את כל פיתוחו של המשחק בעזרת השחקנים ולא בעזרת משקיעים כפי שתכנן בעבר. כיום, רוברטס מפיק מספר סדרות טלוויזיה שבועיות שעוקבות אחרי הפיתוח השוטף של המשחק.
במקום השני אחרי סטאר סיטיזן בהיקף גיוס ההמונים נמצא השעון החכם פבל טיים, שגייס 20 מיליון דולר. סטאר סיטיזן הצליח לעקוף את פבל על ידי גיוס מתמשך, וככל שתקציב המשחק דגל, כך גם החזון שלו. סטאר סיטיזן הפך להיות משחק הווידאו השאפתני והמתקדם ביותר בעולם מבחינה גרפית וטכנולוגית. בפיתוחו מעורבים כיום למעלה ממאתיים מתכנתים וגרפיקאים, ביניהם גם אנשים שעבדו לשעבר בתעשיית הקולנוע – כגון האחראיים לעיצוב הספינות בסרטי "מסע בין כוכבים" והאחראיים על אפקטים מיוחדים בסדרת "איירון מן". בנוסף, מספר שחקני קולנוע מפורסמים כגון אנדי סרקיס, מארק האמיל, ג'יליאן אנדרסון וגארי אולדמן לוקחים גם הם חלק במשחק.
סטאר סיטיזן הוא משחק סימולציה בחלל, בדומה לסדרת "ווינג קומנדר" המפורסמת שנוצרה גם היא על ידי רוברטס בלב שנות התשעים. המשחק צפוי לשלב בין משחק עלילתי לשחקן יחיד למשחק רשת המוני שאמור לשלב בין קרבות חלל וקרבות מגוף ראשון בתוך עולם עצום, ללא זמני טעינה ועם מיליוני שחקנים בו זמנית.
עם זאת, עד כה החברה עד כה נכשלה בעמידה בכל לוחות הזמנים הפנימיים שלה. המשחק, שהיה צפוי לצאת במקור בסוף 2014, נמצא עדיין בשלבי פיתוח מתקדמים. ההצלחה הכלכלית משכה גם לא מעט ביקורות, ביניהן ביקורת מצד יריבו הוותיק של רוברטס, מפתח המשחקים דרק סמארט, שטוען שרוברטס הונה את השחקנים וכי מדובר בעצם על תוכנית עוקץ בקנה מידה יוצא דופן. תחקיר מקיף מצד אתר TheEscapist העלה את הטענות לפיהם למרות ההצלחה של קמפיין גיוס ההמונים, לסטודיו המפתחים של רוברטס כמעט ונגמר הכסף.
בנוסף להכרזה על שיא גיוס ההמונים הגדול בהיסטוריה, חברת המשחקים של רוברטס, Cloud Imperium Games, השיקה בסוף השבוע האחרון את Alpha 2.0 – גרסת אלפא מוגבלת שכוללת את רוב האלמנטים המובטחים במשחק, אבל ביקום מצומצם מאוד מבחינת תוכן וגודל.