מאקרו טכנולוגי
שוק המובייל מדרבן את מפתחי המשחקים להשקיע במשחק בודד
משחקי הווידיאו כבר לא מוגבלים לגיימרים בלבד והגורם העיקרי לכך הוא הסמארטפונים שהפכו את המשחקים לזולים ופשוטים לקנייה ולתפעול
כ־10% בממוצע משעות הפנאי של האדם המבוגר בעולם המתועש מוקדשים למשחקי וידיאו, שהפכו בשנים האחרונות מתחביב של גיימרים אדוקים לתופעה תרבותית שמקיפה קהלים רחבים. כך לפי מחקר חדש של נילסן. הגורם העיקרי, אומרים בנילסן, הוא הסמארטפונים שהפכו את המשחקים לזולים ופשוטים לקנייה ולתפעול.
- פלייטק קונה את פנטקטיקס הישראלית ומקימה חטיבת משחקי מובייל חדשה
- הפרדוקס של משחקי האינדי
- אינטל חשפה מעבד שולחני בעל 10 ליבות שצפוי להזניק את תחום הגיימינג
בשונה מתעשיית משחקי הווידיאו הגדולים לקונסולות ו־PC, שוק משחקי המובייל נשלט בידי חברות קטנות שפעמים רבות מתבססות על משחק מצליח אחד ומתקשות לשמור על הבכורה לאורך זמן. המשחק הפופולרי ביותר כיום בחנות אפל, לדוגמה, הוא slither.io, שמחזיק גם ביותר מ־10 מיליון הורדות בגירסת האנדרואיד. יוצרי המשחק, סטודיו Lowtech של היזם סטיב הוס, מרוויחים מפרסומות. הבא אחריו הוא MMX Hill Climb, משחק מרוצי שטח למשאיות שמתפרנס ממודל ה־Freemium. לכל אחת מהחברות יש שלושה משחקים בלבד בחנויות האפליקציות.
בחנות המשחקים לאנדרואיד התמונה מעט שונה: המשחק הפופולרי ביותר שאינו בחינם הוא עדיין מיינקראפט. בראש טבלת המשחקים המכניסים ביותר ניצב משחק הפוקר של זינגה (גם הוא Freemium) ואחריו כותר חדש יחסית של סופרסל הפינית, מפתחת הלהיט Clash of Clans.
אף שמדובר בשוק כאוטי, עיקרון מרכזי מבדיל בין החברות ששורדות לאורך זמן ובין אלה שדועכות או נמכרות: הניסיון לשחזר נוסחה מצליחה ממשחק קודם לרוב כושל; ההצלחה טמונה במיקוד המשאבים במותג פופולרי, התאמתו למציאות המשתנה וטיפוח המשתמשים הנאמנים.