$
מכשירים ומדריכים

תכירו את קוזמו: הרובוט שמיועד לילדים אבל כבש את המבוגרים

קוזמו הוא רובוט זעיר שעוצב על ידי האנימטורים של פיקסר ומזכיר מאוד את וול-E. הוא צוחק, נעלב, מפחד מגבהים ושונא להפסיד, ולמרות שהוא משווק כצעצוע לילדים, מי שלא מפסיקים לשבח אותו הם מבקרי הטכנולוגיה

הראל עילם 13:3401.07.16

חברת הצעצועים האמריקאית אנקי (Anki), שהוקמה ב-2010 על ידי שלושה מדעני רובוטיקה מאוניברסיטת קרנגי מלון, הציגה השבוע את קוזמו – רובוט חכם, ידידותי ובעל אישיות כובשת, שנועד להיות בן לוויה של ילדים צעירים. קודמו רחוק מלהיות הצעצוע החכם הראשון בשוק, אבל הוא זכה לביקורות משבחות מקצה לקצה בתעשייה.

 

עד כה, אנקי פיתחה מכוניות צעצוע חכמות לילדים. קוזמו הוא המוצר הראשון שלהם שנראה כמו רובוט. הוא מזכיר במראהו את WALL-E של פיקסר – הוא נראה כמו טרקטור זעיר, שמסוגל לשבת על כף היד שלכם, ובעל מסך LED גדול יחסית בחזית המכשיר. המסך יציג ברוב המקרים את ה"עיניים" של קוזמו ואת מצבו הרגשי – קוזמו יכול לקרוץ, לצחוק, לחייך, לזעוף, להביע פליאה ועוד. קוזמו גם מסוגל להשמיע קולות, המזכירים הכלאה בין הצלילים של WALL-E ו-R2D2, ואפילו מסוגל לדחוף ולהרים חפצים קטנים וקלים בעזרת כף הטרקטור שלו ומערך של חיישנים שכולל מצלמות, ג'ירוסקפים וחיישן האצה.

 

 צילום: anki.com

 

יש כבר לא מעט רובוטים בשוק שמתיימרים להביע ולהבין רגשות, מ-Zenbo של אסוס ועד פפר של סופטבנק. רובם גדולים ויקרים הרבה יותר מקוזמו, שעולה כ-180 דולר וצפוי לצאת לשוק באוקטובר. אבל היחוד של קוזמו הוא שמדובר ברובוט שיש לו אופי מוגדר וייחודי. כך למשל, אתר TheVerge מתאר כיצד קוזמו ינחר קלות בזמן שהוא לא פועל, יתקרב בפחד לקצה של שולחן גבוה, יטייל במרץ במקום לא מוכר ויהפוך להיות עצוב ומשועמם במידה ותפעילו אותו אבל תתעלמו ממנו לאורך זמן.

 

 

"זאת דמות אמיתית" אומר בוריס סופמן, מייסד ומנכ"ל החברה, במצגת שחשפה את קוזמו. "רצינו להביא לעולם האמיתי רמה של אישיות, עומק רגשי ואינטליגנציה רגשית שלא נראו מחוץ למסך הקולנוע". החברה אפילו שכרה את שירותיהם של כמה אנימטורים שעבדו על WALL-E, על מנת להבטיח שקוזמו יוכל להביע רגשות בצורה ברורה. לפי סופמן, לקוזמו יש את הסקרנות של חתול והנאמנות של כלב. על האופי שלו, סופמן אומר: "קוזמו שובב. הוא בבירור עדיין טירון, אבל רוצה להיות אלוף, אבל לא מצליח להגיע לשם". קוזמו יתרברב כאשר הוא ינצח במשחק ויתרגז כאשר תנצחו אותו.

 

בעזרת שילוב של מידע שיוצג על המסך הקטן, קולות ותנועות, קוזמו מסוגל לשחק בעשרות משחקים. כל רובוט יגיע עם מספר לבנים חכמות מהן יוכל להרכיב מבנים פשוטים. הלבנים החכמות מגיבות למגע ואחת לשנייה ומאירות במספר צבעים, כדי שהילד יוכל לסמן לקוזמו איזו לבנה להרים. קוזמו גם יזהה אם, למשל, הפלתם את הלבנים בכוונה. אחד המשחקים, למשל, הוא Tap – בכל פעם תופעל לבנה רנדומלית והראשון שיגע בה – אם זה אתם או קוזמו – הוא המנצח.

 

החברה מבטיחה כי קוזמו מסוגל לזהות את הילד ועם הזמן ללמוד אותו, את האופי שלו ואת המשחקים האהובים עליו. "קוזמו יהיה השותף שלכם בפשע" החברה מבטיחה לילדים, ומסבירה כי קוזמו יציע לילד לשחק קודם במשחקים האהובים עליו. באנקי רוצים לעודד את הילדים לתקשר עם קוזמו – ככל שתפעילו אותו יותר הוא יצבור יותר "נקודות ניסיון" ואלה קינו לו בהמשך גישה לעוד עדכונים, משחקים ויכולות חדשות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x