למרות התחרות: רבע מיליארד שחקנים מכורים לפורטנייט
משחק הבאטל רויאל הפופולרי הגדיל את היקף המשתמשים שלו בכ-50 מיליון שחקנים ב-4 חודשים. לדברי המפתחת זהו משחק היריות הראשון בו יש כ-35% גיימריות
- הסברו בונה על פורטנייט ופייסבוק כדי לאושש הכנסות
- פורטנייט למבוגרים: אייפקס לג'נדס הוא הטרנד הרותח של הרגע
- הערכות: שוק הגיימינג יפסיק לצמוח השנה, לראשונה מאז 1996
מדובר בתוספת של 50 מיליון איש בתוך ארבעה חודשים, שמצביעה על כך שמשחקי בטאל רויאל חדשים, כמו PUGB (עם 100 מיליון משתמשים) או אייפקס לג'נדס של EA (שהושק בפברואר והגיע ל-50 מיליון משתמשים בתוך חודש), לא הצליחו עדיין לפגוע בהילה של פורטנייט. "אנחנו לא רואים מגמת ירידה מבחינת משתמשים", אמר מנכ"ל אפיק, טום סוויני, ל-Cnet.
לדברי סוויני, השינויים התכופים שמשלבת אפיק בפורטנייט מסייעים לשמור על עניין גבוה, והאווירה ההיתולית שלו יוצרת קהילה שפתוחה יותר לגיימרים חדשים. "פורטנייט הוא משחק היריות הראשון שיש לו אוכלוסייה נשית גדולה מאוד", הוא הוסיף. "אנחנו מדברים על שיעור של 35%. ואנחנו חושבים, למה זה לא 50%? אבל מדובר בנתון חסר תקדים לכל משחק מסוג זה. זה משחק מאוד כייפי ואפשר לשחק אותו בהרבה דרכים שונות".
בתוך כך הכריזה אפיק על קרן חדשה בסך 100 מיליון דולר שתחלק מענקים למפתחים, אמנים, יוצרים, סטודנטים, מחנכים ויוצרים שעושים שימוש במנוע Unreal Engine 4. "זו הדרך שלנו לשתף את ההצלחה הבלתי-תאמן של פורטנייט", הסביר סוויני בדברים שנשא בוועידה בסן פרנסיסקו.
הקרן תחלק מענקים בגובה של בין 5,000 ל-500 אלף דולר, כאשר לא רק מפתחי משחקים יוכלו לזכות בהם אלא כל מי שעובד בתעשיית הבידור והמדיה או יוצרי כלים שעושים שימוש בגרפיקה תלת-ממדית. "כל מקבלי המענקים ישמרו את הבעלות על הקניין הרוחני שלהם ויוכלו להפיץ את הפיתוח שלהם איך שירצו", נמסר.