לגו בונה על שותפות דיגיטלית עם טנסנט כדי לאושש מכירות
יצרנית הצעצועים השנייה בגודלה בעולם תשתמש בפלטפורמות הגיימינג הפופולריות של ענקית הטכנולוגיה כדי להפיץ משחקים במיתוג של לגו
לגו וטנסנט הקימו שותפות דיגיטלית לפיתוח משחקים, סרטי וידיאו מקוונים ורשת חברתית עבור ילדים בסין, זאת על רקע שאיפותיה של יצרנית הצעצועים הדנית לשפר את קצב הצמיחה שלה שהואט ב־2017 - על כך מדווח "הפייננשל טיימס".
- כבר לא טרנדי? לראשונה זה עשור - ירידה במכירות של לגו
- לגו פיטרה את המנכ"ל בן ה-61 "כי הוא מבוגר מדי" והחליפה אותו בבן 51
- טנסנט תנפיק את חטיבת המוזיקה שלה לפי שווי של 10 מיליארד דולר
יצרנית הצעצועים השנייה בגודלה בעולם בשיתוף עם חברת הטכנולוגיה הגדולה באסיה ישיקו את המיזם הדיגיטלי המשותף בהמשך השנה. לגו התקשתה בעבר עם הפרויקטים הדיגיטלים שלה, אבל סין היתה נקודת אור עבורה, אחרי למעלה מעשור של צמיחה יציבה במכירות שנעצרה בשנה שעברה.
המכירות של לגו, שעמדה בפני קריסה ב־2003, ירדו ב־5% במחצית הראשונה של 2017 בשל היחלשות השווקים בארה"ב ואירופה. בעקבות זאת היא פיטרה כמעט עשירית מעובדיה וגם הדיחה את המנכ"ל. במקומו נכנס מנהל צעיר יותר ובעל ניסיון בתחום הדיגיטל.
במסגרת השותפות החדשה עם טנסנט יפתחו החברות משחקים במיתוג של לגו, שיופצו בעזרת פלטפורמות הגיימינג הפופולריות של טנסנט בסין. במסגרת השותפות מתוכננת הפצתה בסין של הרשת החברתית לילדים לגו לייף, הפועלת ב־26 מדינות.
בלגו הדגישו את הצורך בשמירה על בטיחות המוצרים במסגרת השותפות החדשה. "אנחנו רואים יותר ויותר ילדים סינים מתחברים לעולם באופן דיגיטלי והשותפות הזו תציג בפניהם תוכן דיגיטלי של לגו שיהיה בטוח ועתיר דימיון", אמר יאקוב קראף, מנכ"ל לגו בסין. "בהינתן הירידה בגיל משתמשי האינטרנט, שיתוף הפעולה בין לגו לטנסנט יכול למנף אמצעים טכנולוגיים וחדשניים על מנת לייצר סביבה מקוונת בריאה לילדים", הדגישה סגנית נשיא טנסנט גיימז, אנה גאו.
ניסיונותיה של לגו לחקות את המודל של מיינקראפט עלו בתוהו, ראשית עם לגו יוניברס ולאחר מכן עם לגו וורלדס, שלא הצליחו ללכוד את דימיונם של הילדים. על פי מתיו הודאק, אנליסט ביורומוניטור, בעוד לגו טרם יצרה להיט דיגיטלי, "כדאי עדיין להמשיך ולהשקיע באפשרות שזה יקרה".