ביקורת תערוכה: "טבוע בחומר" - גלריה פלורנטין 45
התערוכה, שאצרה גילת נדיבי, עוסקת בחומר ובמשמעות שלו באמצעות משחקים מעניינים שנוצרו על ידי קבוצה של אמנים ישראלים עכשוויים
תערוכה קבוצתית של אמנים ישראלים העוסקים כולם בחומר ובדרך שבה הוא נתפס באופן ויזואלי.
דבר המבקרת: העיסוק בחומר ובמשמעות שלו הוא אחד הבולטים באמנות העכשווית. התערוכה, שאצרה גילת נדיבי, עוסקת בנושא הזה בדיוק באמצעות משחקים מעניינים בחומר שנוצרו על ידי קבוצה של אמנים ישראלים עכשוויים.
הנכנסים לתערוכה זוכים בקבלת פנים בדמות עבודתו של זוהר גוטסמן - פסל שיש המדמה חומר רך ונוזלי, שכמו "נשפך" ממדרגות הגלריה ובעצם מעדן את תכונותיו הנוקשות והקרירות של השיש שממנו הוא עשוי. לצדו, בקומת הכניסה, מוצגת עבודת וידיאו יפהפייה של ענבל הופמן, המציגה הנבטה של שעועית על מצע כרית אוורירית. במהלך שתי הדקות של העבודה עוקבת הופמן אחר שלבי ההנבטה, כאשר החומר הצמחי הופך כמו ליצור חי ומקבל חיים משל עצמו בכל שלב ושלב. בחלל המרכזי של הגלריה בקומה התחתונה מוצגת עבודה מעניינת נוספת של הופמן בשם "אמנים הם בכל מקום". האמנים של הופמן מוצגים כפטריות לבנות בגדלים שונים, שיחד יוצרות יער קסום המזכיר סיפורי אגדה. אורלי הומל מציגה פסל של עציץ הפוך, הצומח מתקרת הגלריה. הפסל, שנדמה כי עשוי חרס כבד, עשוי בעצם מסול דק ואוורירי. גם עבודותיהן של אלה קנדל ורותם פישלר, שנדמות כמפות טופוגרפיות חרוטות בגבס או קרמיקה, עשויות בעצם סיליקון רך. האמנית ורה קורמן מציגה עבודה בשם "Beyond Pleasure" המוצבת על שידה של חדר שינה, כאשר בתוך מסגרת מוקרנת עבודת וידיאו. עבודת הווידיאו מתארת את ורה ובן זוגה שכובים במיטה כאשר הם עוסקים בפרוצדורות טכניות שאמורות לעזור להם להרות. גם בעבודות נוספות קיים ממד של תעתוע חומרי, שבזכותו זוכות העבודות לממד נוסף של משמעות (עד 1 בפברואר. פלורנטין 45 תל אביב. הכניסה חופשית).
› שורה תחתונה: קבוצה מסקרנת של עבודות מקוריות. אל תשכחו לגעת, רק בעדינות.