ראש בראש עם אפל וגוגל: פייסבוק פולשת לזירת משחקי המובייל
הרשת החברתית תתחיל לקדם באגרסיביות את פלטפורמת פיתוח המשחקים שלה. "הימים בהם הרעיון של הפצת משחקים בפייסבוק סבב סביב 'שלח פרה ל-100 חברים' הרחק מאחורינו", אמר ראש חטיבת מוצרי הפיתוח בחברה
פייסבוק פותחת חזית חדשה מול גוגל ואפל: החברה מתחילה לדחוף באגרסיביות את הפלטפורמה שלה למפתחי משחקי מובייל, שמבוססת על הטכנולוגיה של חברת Parse שקנתה לפני שנה.
- אופנת המשחקים הבלעדיים מגיעה לסמארטפונים
- בכיר באוקולוס: "פייסבוק תהפוך את המציאות המדומה לדבר הגדול הבא"
- הקרב על הקרדיט: מי המציא את 2048?
ביום ד' הקרוב צפוי מארק צוקרברג לחשוף פרטים נוספים על האסטרטגיה החדשה, בכנס המפתחים F8 שתקיים החברה בסן פרנסיסקו. המסר המרכזי שלו, על פי בלומברג, צפוי להיות כי לפייסבוק יש כלים שיעזרו למפתחים ליצור משחקי מובייל מהר יותר, ובמקביל להפיץ אותם ל-1.28 מיליארד המשתמשים של הרשת החברתית.
מאז רכישתה על ידי פייסבוק, גדל מספר האפליקציות שנבנו תוך שימוש בכלים של Parse פי שלוש, טוענת החברה, והגיע ל-260 אלף. "אנחנו ממוקדים בלעזור למפתחים לפתור את הבעיות שלהם - לבנות אפליקציות, להגדיל את קהל המשתמשים ולייצר הכנסות. הימים בהם הרעיון של הפצת משחקים בפייסבוק סבב סביב 'שלח פרה ל-100 חברים' הרחק מאחורינו", אמר מנכ"ל Parse לשעבר וראש חטיבת מוצרי הפיתוח בפייסבוק, איליה סוקהאר, בהתייחסו לשיטות השיווק הידועות לשימצה בהן קודמו בעבר משחקים כמו פארמוויל של זינגה.
כלים נוחים למפתחים
מטרת החברה היא להרחיב את הבסיס עליו נשענות ההכנסות שלה מפרסום במובייל - ערוץ הכנסות שמהווה כיום 59% מכלל הכנסות החברה מפרסום. זהו אפיק ההכנסה בעל קצב הצמיחה המהיר ביותר עבור החברה, שאחראי במידה רבה להכפלת ערך המניה שלה מאז ההנפקה ב-2012.
הכלים של Parse מאפשרים למפתחי אפליקציות לטפל בקלות בפעולות שונות מאחורי הקלעים, לשאוב מידע על המשתמשים מרשתות חברתיות ולעקוב אחרי דפוסי השימוש באפליקציה, והם ניתנים בחינם בגרסה הבסיסית או תמורת תשלום של 200 דולר ומעלה עבור גרסאות הפרימיום, ובין המשתמשים שלהם אפשר למצוא גם חברות גדולות כמו סמסונג ואיביי, טוענת החברה.