מיקרוסופט נפרדת מה-XBOX 360
הקונסולה הוותיקה עדיין רושמת נתוני מכירות נאים בארצות הברית והחברה תמשיך למכור את המלאי הקיים ואף להציע תמיכה בפלטפורמה, אבל החליטה להפסיק לייצר אותה
מצמצמים את השורות: אחרי למעלה מעשור, מיקרוסופט הודיעה אמש (ד') שהיא מפסיקה את היצור של קונסולת המשחקים המצליחה ביותר שלה אי פעם, XBOX 360. החברה מתכוונת למכור את כל המלאי הקיים, כל עוד הוא זמין, אבל מבטיחה שהיא תמשיך לתמוך בקונסולה הוותיקה, ובפלטפורמת XBOX live, בשנים הקרובות.
- וקטור הישראלית זכתה בחוזה ממיקרוסופט בהיקף 5 מיליון שקל
- חברות ענק אמריקאיות מסתירות 1.4 טריליון דולר במקלטי מס
- מיקרוסופט תובעת את משרד המשפטים בארה"ב: "חיטוט במיילים - הפרה של החוקה"
מיקרוסופט השיקה את ה-XBOX 360 בנובמבר 2005, שנה לפני קונסולת הפלייסטיישן 3 המתחרה של סוני. סוני אומנם הצליחה להציע חומרה מעט יותר מתקדמת משל מיקרוסופט, אבל עם נוכחות חזקה יותר בתחום האונליין, היצע משחקים נרחב ויתרון מקדים של שנה אפשר למיקרוסופט לרשום את ההישג הראשון – ועד כה, האחרון – שלה במלחמת הקונסולות.
סוני מצידה הפסיקה את היצור של קונסולות פלייסטיישן 3 כבר לפני כחצי שנה, אבל קונסולת ה-XBOX 360 – שנמכרת בימים אלו עבור 170 דולר בלבד לגרסה הבסיסית – עדיין רושמת נתוני מכירות חיוביים בארצות הברית, ומיקרוסופט החליטה להמשיך ולמכור אותה. אבל לאחר שבנובמבר האחרון מיקרוסופט הוסיפה תמיכה אחורית מלאה במשחקי XBOX 360 לקונסולת ה-XBOX One, זה היה ברור שזמנה של הקונסולה הוותיקה הגיע.
"XBOX 360 חשובה מאוד לכולם במיקרוסופט" כתב פיל ספנסר, ראש חטיבת ה-XBOX בתוך החברה, והוסיף: "היא עזרה להגדיר דור חדש של משחקים בתוך מיקרוסופט, ואני גאה בכל העבודה שהשקענו בפיתוח החומרה, השירותים והמשחקים של ה-XBOX לאורך העשור האחרון. אבל למרות שהיא הייתה הצלחה, המציאות היא שיש בעיות בייצור מוצר בן למעלה מעשור".