$
חדשות טכנולוגיה
טכנולוגי מאקרו ראש כתבה HEADER

מאקרו טכנולוגי

אימפריה סינית: מעצמת גיימינג חדשה נולדה

רכישת הענק של סופרסל ממחישה את ההתרחבות האדירה של חברת טנסנט הסינית ואת המגמות החדשות בתעשיית המשחקים

הראל עילם 12:5902.07.16

רכישת הענק של גרעין השליטה בסופרסל (Supercell), מפתחת משחק המובייל המגה־מצליח Clash of Clans, מפנה זרקור לשורה של מגמות אדירות שמתרחשות בתעשיית המשחקים. העסקה, שהציבה לסופרסל שווי אדיר של 10.2 מיליארד דולר, מבהירה לא רק עד כמה התחזקו משחקי המובייל והקאז'ואל אלא גם מסמלת את כוחה העולה של הרוכשת טנסנט (Tencent) הסינית, שאט־אט הופכת מאחורי הקלעים למעצמה אמיתית בתחום הגיימינג.

 

טנסנט החלה את דרכה ב־1998 במודל דומה לחברות סיניות רבות: חיקוי חברה מערבית, במקרה זה של ICQ המוכרת היטב בישראל. תוכנת המסרים המיידיים של החברה, שהחלה את דרכה כ־QICQ וידועה כיום כ־QQ, אפשרה לחברה ליצור את הקהילה המקוונת הגדולה ביותר במדינת הענק. סביב קהילה זו הקימה טנסנט פורטל מצליח והחלה להתנסות בערוצי הכנסות אפשריים עבורו, מהשקת דפדפן, דרך חנות מוזיקה ועד לפלטפורמת תשלומים, תוך ניהול מלחמה עזה מול מתחרתה מבית עליבאבא. דווקא הצלחה מקרית בתחום המשחקים דחפה את טנסנט לתחום זה, שהפך להיות ערוץ ההכנסות המרכזי שלה. כיום היא כבר שולטת בחצי משוק המשחקים המקוונים בסין.

 

Clash of Clans. שווי אדיר של 10.2 מיליארד דולר Clash of Clans. שווי אדיר של 10.2 מיליארד דולר

 

ב־2011 טנסנט החלה לפזול למערב ורכשה אחזקות בכמה מחברות המשחקים החשובות בעולם: היא מחזיקה ב־12% מחברת המשחקים הגדולה ביותר בעולם אקטיוויז'ן־בליזארד; 48% מ־Epic, מפתחת המנוע הגרפי Unreal; וב־100% מ־Riot, מפתחת League of Legends. רכישת סופרסל משלימה לה נוכחות חזקה בכל נישה בתעשיית המשחקים, כך שסביר להניח שבקרוב שמה יישמע במערב יותר ויותר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x