מחקר: תעשיית הגיימינג העולמית שווה פי 3 מתעשיית הקולנוע
יש בעולם יותר מ-72 חברות שנסחרות בשווי של יותר ממאה מיליון דולר ושוות יחדיו יותר מחצי טריליון. את השוק העולמי מובילה דווקא סין, שעקפה את ארה"ב בשנה שעברה ויש בה יותר מ-600 מיליון גיימרים
- הבית תמיד מנצח: איזה עתיד יש לגיימינג תחת בתי קזינו
- ה-NBA עולה על המגרש הווירטואלי: תחנוך ליגת גיימינג רשמית ב-2018
- מחשבי גיימינג עשויים להציל את שוק ה-PC המצטמק
כיום יש 72 חברות גיימינג ציבוריות שנסחרות בשווי של יותר מ-100 מיליון דולר, ויחדיו שוות מעל לחצי טריליון דולר. סין היא מנוע הצמיחה החזק ביותר של התחום עם 600 מיליון גיימרים שהניבו לתעשייה 24.6 מיליארד דולר במהלך 2016. זו השנה הראשונה שבה ארה"ב מודחת מהמקום הראשון בתחום עם הכנסות של 24.1 מיליארד דולר ב-2016. חברות המשחקים הסיניות אחראיות גם על 72% מערך השוק הציבורי העולמי שמסתכם ב-338 מיליארד דולר, בעוד ארה"ב הרחק במקום השני עם נתח של 15% ושווי של 70 מיליארד.
בסין נוסדו 11 חברות ב-15 השנה האחרונות שהצליחו לצמוח לשווי של יותר ממיליארד דולר, לעומת 6 חברות באירופה ורק שתיים בארה"ב. לעומת זאת, 36% מחברות שמתכננות משחקים למובייל נמצאות באירופה, יותר מכל אזור אחר.
תחום המשחקים הדומיננטי ביותר הוא משחקי המובייל, ששוויו ב-2016 הסתכם ב-39 מיליארד דולר. לפי אוטומיקו, 550 אלף משחקים עלו לחנויות האפליקציות של גוגל ואפל במהלך 2016, 1,500 משחקים בממוצע ביום. עד 2020 צפוי שוק המובייל להחזיק ביותר מ-50% מהכנסות הגיימינג. אחת הסיבות לצמיחת השוק הסיני היא שהגיימרים המקומיים מעדיפים את התוצרת המקומית: 93% מהם מורידים מהאפסטור רק משחקים תוצרת סין, לעומת 56% מהאמריקאים שמורדים רק משחקים אמריקאים, ו-36% מהאירופים.
האירופים הם הטובים ביותר בייצור הכנסות מחוץ ליבשת: 69% מההכנסות במהלך 2016 הגיעו מגיימרים שלא מבוססים באירופה. זאת, לעומת 50% מההכנסות בדרום קוריאה, 42% מההכנסות בארה"ב ורק 29% מההכנסות של חברות משחקים סיניות הגיעו מגיימרים מרחבי העולם.