$
מכשירים ומדריכים

תחזית טכנולוגית

משקפי ה-VR סוף סוף יפרצו למיינסטרים

לאחר שנים רבות של ניסיונות כושלים, הבשילה הטכנולוגיה וגם התוכן המתאים נמצא בדרכו לשוק; מוצרי המציאות המוגברת והמדומה יוכלו להגיע לתפוצה רחבה

עומר כביר 12:1727.12.17
מכשירי המציאות המדומה (VR) מנסים לפלוש למיינסטרים כבר שנים ארוכות. הניסיון המשמעותי הראשון נעשה בשנות התשעים של המאה הקודמת, בדמות מכונות ענק שצוידו בקסדות ובאמצעי בקשה בסיסיים שהוצבו בקניונים. מי שהתנסו בטכנולוגיה נדרשו לעמוד בתוך המכונה מול קהל הצופים, שנהנה לראות אותם משתטים. אבל החוויה לא היתה מרשימה במיוחד והטרנד דעך במהירות ונשכח.

 

 

ב-30 השנים שחלפו מאז השתפרו עשרות מונים היכולות הגרפיות ומהירויות העיבוד של המחשבים, מכשירי ה-VR עצמם התכווצו וגם היצע התוכן השתפר. בשלוש השנים האחרונות תחום המציאות המדומה זינק קדימה משמעותית עם הגעתן לשוק של קסדות VR מודניות ראשונות מבית היוצר של אוקולוס, סוני ו-HTC. אבל גם אלו הם עדיין מכשירים יקרים מדי שחייבים חיבור למחשבים חדישים ומשוכללים. קרוב למיינסטרים, אבל עדיין לא שם.

 

משקפי מג'יק ליפ משקפי מג'יק ליפ צילום: אתר מג'יק ליפ

 

 

בחודשים האחרונים של 2017 נשברו המחסומים האחרונים. בקיץ הציגה אינטל דור חדש של מעבדים שמאפשר להריץ יישומי VR גם על מחשבי אמצע הדרך לא יקרים במיוחד. מספר שבועות לאחר מכן חשפו כמעט כל יצרניות המחשוב הגדולות קסדות VR במחירים של החל מ-299 דולר, שמבוססות על פלטפורמת תוכנה מבית מיקרוסופט. ובשבוע שעבר החברה הכי מסקרנת בתחום, מג'יק ליפ, חשפה את קסדת המציאות המעורבת שלה (MR), שעשויה להוות פריצת דרך משמעותית בתחום. לכל אלה מצטרפות השקעות מהותיות ביצירת תוכן VR ובפיתוח פלטפורמות שיאפשרו יצירת תכנים נוספים בקלות.

 

 

 

מחיר סביר, פלטפורמה נגישה ותוכן עשיר הם השילוש הקדוש שנחוץ לכל מכשיר חדש. כעת, לאחר מאמצים ארוכי שנים להפוך את המציאות הווירטואלית למוצר מיינסטרים, 2018 היא השנה שבה לקסדות ה-VR יש את כל הדרוש כדי להצליח. השאלה היחידה היא עם הציבור בכלל מעוניין בהן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x