סוכריות קופצות: קינג רוצה לגייס 533 מיליון דולר לפי שווי של 7.56 מיליארד דולר
בכוונת יצרנית המשחק קנדי קראש להנפיק 22.2 מיליון מניות לפי מחיר של 24-21 דולר למניה. לאחר השלמת ההנפקה קרן אייפקס תחזיק ב-44% מהמניות והמייסד, ריקרדו זאקוני, ב-9.5%
קינג הבריטית, מפתחת המשחק קנדי קראש סאגה, הודיעה היום (ד') כי בכוונתה לגייס עד 533 מיליון דולר בהנפקה הראשונית לציבור (IPO) בוול סטריט. מדובר בהנפקה לפי שווי חברה של כ-7.56 מיליארד דולר - גבוה מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים.
- קינג בדרך לקראש, בלי ממתקים הפעם
- קנדי קראש שווה כסף, ווטסאפ שווה זהב
- King, מפתחת קנדי קראש, תונפק בבורסת ניו יורק
קינג שתיסחר בבורסה הראשית של ניו יורק (NYSE) תחת הסימול KING, עדכנה כי בכוונתה לגייס מהציבור 15.5 מיליון מניות לפי מחיר של 24-21 דולר למניה., בעלי השליטה בחברה ישתתפו בהצעת מכר נוספת של עוד 6.7 מיליון מניות.
כמו כן במידה והחתמים בהנפקה, ג'יי.פי מורגן, קרדיט סוויס ובנק אוף אמריקה מריל לינץ', יממשו את האופציה שלהם ל-3.33 מיליון מניות, אזי הגיוס יגדל בעוד 80 מיליון דולר.
לאחר השלמה ההנפקה מייסד ומנכ"ל קינג ריקרדו זאקוני יחזיק ב-9.5% מהמניות, אינדקס ונצ'רס (INDEX VENTURES) ב-7.7% וקרן אייפקס ב-44.2%.
הנתונים הכספיים שפרסמה קינג במסמכי ההנפקה שלה מציירים תמונה של חברה שגדלה בתוך שנתיים בקצב גבוה מאוד. הכנסותיה ב-2013 הסתכמו ב-1.88 מיליארד דולר - עלייה מטאורית לעומת ההכנסות ב-2012 שהסתכמו ב־164.4 מיליון דולר. הכנסות 2012 מייצגות עלייה של 157.3% לעומת 2011, אז עמדו הכנסותיה של קינג על 63.9 מיליון דולר בלבד.
בשורת הרווח הנקי עברה קינג מהפסד של 1.3 מיליון דולר ב-2011 לרווח נקי של 7.8 מיליון דולר ב-2012, ואז זינקה לרווח נקי של 567.59 מיליון דולר ב־2013.
לגבי מספר המשתמשים הפעילים, קינג גדולה יותר מטוויטר. בעוד לרשת החברתית הידועה יש 241 מיליון משתמשים פעילים בחודש, ברבעון האחרון של 2013 היו למפתחת המשחקים 408 מיליון משתמשים פעילים בחודש ו־124 מיליון משתמשים פעילים ביום. מספר המשתמשים הפעילים בחודש מהווה עלייה של 13% לעומת הרבעון השלישי של 2013 (361 מיליון משתמשים), וזינוק מרשים של 609% לעומת הרבעון המקביל ב־2012 (67 מיליון משתמשים).
את רובם המוחץ של המשתמשים וההכנסות מספק המשחק קנדי קראש סאגה, שמושך מדי יום 93 מיליון אנשים לשחק 1.09 מיליארד פעמים. לשם השוואה, המשחק השני בפופולריותו של קינג, פט רסקיו סאגה, מושך מדי יום רק 15 מיליון משתמשים שמשחקים בו 129 מיליון פעם. המשתמשים של קינג משחקים בכלל משחקי החברה כ־1.2 מיליארד פעם ביום, כך שניתן לראות די בקלות שקנדי קראש הוא מנוע הצמיחה וההכנסות העיקרי שלה.