הגיימרים שרוצים לשלם כדי לשחק
שחקני EVE Online הפילו את המשחק שהם כל כך אוהבים, בגלל ההתעקשות שלהם להמשיך ולשלם דמי שימוש חודשיים
במשך שנים רבות שחקנים מכל העולם התנגדו באופן עקרוני לרעיון של דמי מנוי במשחקי רשת המוניים. הם סירבו לרעיון ששירות באינטרנט שווה כסף, והיססו למסור את כרטיס האשראי שלהם. כל זה היה נכון עד לבואו של World of Warcraft המצליח ב-2004, שהצליח לגרוף מיליוני שחקנים ולשנות את חוקי
אבל בחודש האחרון נראה במחוז משחקי הרשת מחזה שאף אחד לא ציפה לו: מאות אלפי שחקנים במשחק הרשת EVE Online יצאו בהפגנה וירטואלית כדי להגן בדיוק על אותו מודל כלכלי שנוי במחלוקת - דמי המנוי.
במשך כמה שבועות, עשרות אלפי שחקנים התקבצו בכמה נקודות מרכזיות בתוך עולם המשחק במטרה ליצור עומס עצום על השרתים ובכך הביאו לקריסת היקום הווירטואלי כולו. המקור לתרעומת שלהם הוא מסמך שדלף לרשת הכולל תוכניות של מפתחת המשחק, CCP, לאמץ מודל כלכלי אלטרנטיבי של מיקרו-תשלומים.
מודל המשחקים מבוססי מיקרו-תשלומים מבוסס על מתן גישה גישה חופשית לכל שחקן, אך כדי להתקדם בהם ולעבור מכשולים מסוימים במהירות יש לשלם כסף. המודל מצליח במיוחד בכמה משחקי רשת ובמשחקים חברתיים, והמוכר ביותר בהם הוא פארמוויל.
המעריצים האדוקים של EVE Online, מצדם, מעדיפים משחקים שבהם לא השחקן ששילם הכי הרבה כסף אמיתי מנצח, אלא זה שהפגין את היכולת הטובה ביותר. ההפגנה רבת העוצמה שלהם מראה את הכוח של שחקנים ליצור שינוי בעולם שהם עצמם מעורבים בו, אך גם מעלה שאלות לגבי נכונות קהילת הגיימרים להסכים לשינויים במשחקים שהם הכי אוהבים.