השמיים אינם הגבול: משחק חלליות שבר שיא בגיוס הון ברשת
המשחק Star Citizen של מפתח המשחקים האגדי כריס רוברטס חצה את קו 50 מיליון הדולר. הפרויקט בנה לו קהילת מעריצים עצומה אשר רוכשת תוכן וירטואלי בכסף רב, על אף שהמשחק המלא טרם הגיע לשוק
חברת המשחקים האמריקאית Cloud Imperium הכריזה הבוקר (ד') רשמית כי שברה את שיא כל הזמנים בקמפיין גיוס המונים. משחק המחשב שלה, Star Citizen, גייס יותר מחמישים מיליון דולר, למרות שהוא צפוי לצאת רק בעוד כשנה וחצי.
- חייל צה"ל גייס יותר מ־22 אלף דולר ליחידה שלו במימון המונים
- כך תממנו סטארט-אפ בלי קרנות, אנג'לים והלוואות
- לא צריך אנג'לים: כך תגייסו הון ברשת מאנשים כמותכם
סטאר סיטיזן הצליח להגיע ליעד בזכות קמפיין גיוס המונים מתמשך, שלא נעצר לאחר 30 הימים שהוקצבו לו. בחודש הראשון להשקת הקמפיין, באוקטובר 2012, המשחק גייס יותר מ-6 מיליון דולר, אבל לאחר מכן השיקה החברה חנות מקוונת שמאפשרת לשחקנים לרכוש חפצים וירטואליים כדי לממן את הפיתוח.
המשחק עצמו מבוסס על מנוע קרייטק ומיועד למחשב האישי בלבד. הוא נחשב למשחק המתקדם ביותר מבחינה גרפית אי פעם ומגובה על ידי מספר חברות טכנולוגיות. צוות הפיתוח הבינלאומי (שיושב במזרח אירופה, בריטניה, מקסיקו, קנדה וארצות הברית) מונה מאות עובדים, ביניהם המלחין המפורסם מרטין גלאווי וג'ון לייקנס, שהוביל את מחלקת האפקטים בהפקת הסרט Iron Man 3.
נכון למועד פרסום הכתבה, המשחק גייס 51.4 מיליון דולר מ-528 אלף איש. שחקנים שתומכים בפרויקט יכולים כבר לשחק בגרסת האלפא, שמאפשרת להם לקחת חלק בקרבות חלל מול שחקנים אחרים. בעתיד הקרוב גרסת האלפא גם תעודכן בתמיכה במירוצים וקרבות קרקע מגוף ראשון.