GameFly קונה את Playcast הישראלית ב-30 מיליון דולר
פלייקאסט פיתחה פלטפורמה לסטרימינג של משחקים בענן, שיכולה לייתר את הצורך בקונסולות משחקים חדשות. ואולם, טכנולוגיה זו עדיין לא הצליחה לכבוש את לב הגיימרים, על אף זמינות תשתיות רשת מהירות ועלויות נמוכות
מפתחת משחקי המחשב GameFly, הודיעה היום על רכישת פלייקאסט מדיה (Playcast Media) הישראלית המפתחת פלטפורמת משחקי ענן. סכום הרכישה עומד על 30 מיליון דולר. בעקבות העסקה, צפויה גיימפליי להשיק את המוצר של פלייקאסט בגרסה ל-Fire TV, הסטרימר החכם של אמזון.
פלייקאסט זכתה להשקעה מהקרנות JVP, קסניה ונצ'רס, מר ו-MK קפיטל. בעקבות המיזוג נציגי בעלי המניות העיקריים בפלייקאסט, גדי תירוש, שותף מנהל בJVP וברט מקסוול, שותף מנהל ב-MK קפיטל יצטרפו לדירקטוריון גיימפליי. עד היום גייסה פלייקאסט 20 מיליון דולר. לחברה 35 עובדים במשרדים בקיסריה וסן פרנסיסקו. בעקבות העסקה, צפויה החברה להגדיל את מספר העובדים במרכז הפיתוח בארץ.
"תעשיית משחקי הווידאו, בהיקף של 25 מיליארד דולר, עוברת שינוי משמעותי וצרכנים רבים הביעו עניין רב בצריכת משחקים באמצעות טכנולוגיית סטרימינג, בדומה לאופן בו הם צורכים כיום שידורי טלוויזיה וסרטים", אמר מייקל מוריץ, יו"ר סקויה ודירקטור ב-GameFly, "החלטת GameFly להוסיף את השירות החדש של צריכת משחקי וידאו בטכנולוגיית סטרימינג, צפויה להאיץ את צמיחתו של שוק זה באופן משמעותי".
סטרימינג של משחקים יכול, תיאורטית, לייתר לחלוטין את הצורך בהשקת קונסולות משחקים חדשות. ואולם, מדובר בטכנולוגיה שלא הצליחה לכבוש את לב הצרכן: על אף הזמינות של תשתיות גלישה מתאימות והצמיחה המהירה במספר הגיימרים בעולם, עדיין לא קיים ברשת שירות סטרימינג משחקים ענני שזכה להצלחה. למשל, Onlive שעסקה בתחום, נקנתה בידי סוני ונסגרה וגם ענקיות כמיקרוסופט לא הצליחו להביא את התחום למיינסטרים. שירותי ההזרמה הקיימים בשוק מציגים ביצועים טכניים טובים ואפילו לא דורשים חיבור מהיר בצורה יוצאת דופן.